Bleckmann (Grobbendonk) en Db Journey stellen reparaties door klanten centraal in circulaire mode
Bleckmann (Grobbendonk), een leider op het gebied van duurzame logistiek en circulaire modeoplossingen, kondigt met trots de uitbreiding aan van zijn Renewal Workshop-diensten met speciale reparaties voor klanten voor de premium reisartikelen van Db Journey.
Dit nieuwe aanbod stelt klanten in staat om de levensduur van hun producten te verlengen, afval te verminderen en actief deel te nemen aan een duurzamer retail model.
Eerst repareren: een nieuwe norm in circulaire detailhandel
Dankzij de nieuw gelanceerde reparatieservice voor klanten kunnen Db-klanten in de hele EU en Noorwegen hun gebruikte artikelen opsturen voor professionele beoordeling, reiniging en reparatie. Of het nu gaat om een kapotte rits, een versleten riem of algemene slijtage, Bleckmann's Renewal Workshop zorgt ervoor dat elk artikel volgens hoge normen wordt hersteld, klaar voor nog veel meer avonturen.
“Reparatie is de meest directe en effectieve manier om de impact op het milieu te verminderen”, aldus Hans Robben, programmamanager van Bleckmann's Renewal Workshop. “We zijn er trots op dat we Db Journey helpen om reparatie niet alleen mogelijk, maar ook gemakkelijk en aantrekkelijk te maken voor klanten.”
Inruil- en wederverkoopondersteuning via Lost and Found
Naast reparaties blijft Bleckmann het Lost and Found-programma van Db ondersteunen, waarmee klanten hun gebruikte artikelen kunnen inruilen via het e-commerceplatform van het merk. Deze artikelen worden vervolgens vernieuwd en opnieuw verkocht, waardoor ze een tweede leven krijgen en er minder nieuwe productie nodig is. Samen vormen de reparatie- en inruildiensten een uitgebreid circulair systeem, dat is ontworpen om te voldoen aan de groeiende vraag van consumenten naar duurzaamheid en om aan te sluiten bij de veranderende EU-regelgeving.
“Met Bleckmann hebben we een systeem opgezet dat circulariteit mogelijk maakt, van reparatie tot wederverkoop”, aldus Joachim Gund, Chief Transformation Officer bij Db Journey. “Onze klanten zijn dol op hun spullen, en nu kunnen ze die langer gebruiken, met dezelfde kwaliteit en prestaties die ze van Db gewend zijn.”
Een schaalbaar model voor verantwoorde mode
De Renewal Workshop van Bleckmann combineert diepgaande expertise op het gebied van omgekeerde logistiek, productvernieuwing en reparatie om merken zoals Db Journey te ondersteunen bij het opschalen van circulaire diensten. Met activiteiten in heel Europa en Noorwegen zet het partnerschap een nieuwe norm voor hoe mode- en lifestylemerken duurzaamheid kunnen integreren in hun kernactiviteiten.
Over Db Journey
Db Journey, opgericht in 2009, is een premium merk van outdoor uitrusting en -accessoires uit Noorwegen dat zich richt op het ontwikkelen van de beste producten voor comfortabel reizen. Met een assortiment iconische rugzakken, koffers en accessoires heeft het merk een reputatie opgebouwd voor innovatief design en robuuste productie en heeft het meerdere prijzen gewonnen voor zijn consistent betrouwbare, comfortabele en stijlvolle producten. Db Journey doet zijn naam eer aan en staat nooit stil – het streeft voortdurend naar verbetering van zowel zijn producten als zijn bedrijfsvoering. Db Journey is niet alleen een innovator op het gebied van design, maar ook een gecertificeerde B Corp, met een sterke nadruk op milieu, zodat zijn premium producten een diep respect voor mens en planeet weerspiegelen. Ga voor meer informatie naar dbjourney.com.
Over Bleckmann
Bleckmann is marktleider op het gebied van supply chain management (SCM) voor mode- en lifestylemerken. Bleckmann is opgericht in 1862 en heeft zich ontwikkeld van een transportbedrijf tot een leverancier van complete supply chain-oplossingen met specifieke expertise in e-fulfilment. Vanuit zijn sterke basis in Europa heeft het bedrijf zich uitgebreid naar de VS en Azië, waardoor Bleckmann klanten over de hele wereld kan bedienen. Dankzij zijn investeringen en uitgebreide ervaring in IT-oplossingen biedt Bleckmann zijn klanten wereldwijd een uniform platform. Ongeveer 6500 teamleden staan klaar om de klanten van Bleckmann te ondersteunen en elke dag hun beloften na te komen. Met een omzet van 641 miljoen euro (inkomsten 2024) beschikt Bleckmann over de schaalgrootte en flexibiliteit om zijn klanten oplossingen van wereldklasse te bieden. Ga voor meer informatie naar www.bleckmann.com
Industrieweg 38c, Grobbendonk, België